0

The Butterfly Effect

Det är skräckens månad och jag tänkte ge mig in i lite mörkare filmer innan mitt riktiga tema slår till!
Om vi kunde ändra våra liv med små detaljer, vilka konsekvenser skulle det få? Och skulle allt verkligen bli bättre?
 
 
Evan har haft blackouts ändå sedan han var liten. Och inget kan förklara varför. Tills Evan växer upp och blir en Ashton Kutcher. Då inser han att hans mentalitet kan byta kroppsform med när han var yngre. Han gör beslut som snabbt ändrar hans egna liv. Hans f.d bästa vän, goth-fettot Ethan Surplee, är numera hans fiende och han dejtar den snyggaste bruden på skolan. Men varje beslut för negativa effekter och allt får konsekvenser som Nathan desperat försöker förhindra!
 
Filmen för tankarna på Stir of Echoes, en rysare med Kevin Bacon som jag tyckte var skön. Men den är lite bättre. Butterfly Effect har ett bra koncept och den använder intressanta situationer. Men tyvärr blir filmen väldigt repetiv och det är bara slutet som är intressant. Även om den utgåvan jag såg hade ett omfilmat slut så passade den bra. 
 
 
Tydligen har jag sett The Butterfly Effect tidigare...vilket jag lustigt nog inte minns. Men hur är filmen egentligen?
 
2,5 av 5 guldkameror.
 
Intressant, men inte mycket mer.
 
Robin