0

Clownhouse

Denna rysare med clowner är känd av....helt fel anledning.
 
Randy, Casey och Geoffrey bor tillsammans med deras ensamstående mamma. Hon ska iväg i några dagar, men beodrar barnen att ha kul tillsammans, trots att Randy är ett asshole och Casey pissar på sig när han drömmer om clowner...men fuck that! Trion drar till cirkus! Men Jolly Bros, tre stycken clowner, skrämmer skiten ur Casey. Värre blir det när tre mentalpatienter bryter sig ut, stjäl clown-kostymerna och hemsöker pojkarna i deras egna hem!
 
 
Filmen i sig är...jävligt tråkig. Kompetent filmad. Känns i alla fall som en riktig film till skillnad från de mesta skräpet jag sett i mitt uppkommande skräcktema. Men skit ändå. För snäll och barnvänlig och bara rent sagt tråkig. Folk med clownskräck kanske gillar den. Men jag tillhör inte den skaran.
 
Victor Salva
 
Filmen är dock läskig för andra anledningar. Victor Salva. Regissör till Jeepers Creepers 3. Känd pedofil. Huvudrollen i denna filmen var 12 år när Victor Salva våldförde sig på honom under filmens gång. Så...Clownhouse är inte alls en känd film. Men den lilla vetskap folk verkar ha är att det är denna filmen där Victor Salva våldtog ett barn. Samma barn som i filmens introscen springer runt i bara kallingar och tar tillochmed av dom under täcket i sin säng.
 
 
Filmen får 1,5 av 5 guldkameror. Mest för att den åtminstånde inte gav mig migrän. Sam Rockwell är även med i filmen som Randy! Men jag tror inte han är så stolt över det.
 
Robin