0

Atlantis - En Försvunnen Värld

 
1912. Milo Thatch är en smart grabb. Tanig och klumpig, men smart! Däremot har han alltid otur, vilket gör att ingen vill lyssna på hans historier om en forlorad stad i havets botten. Atlantis! Men då träffar han på Miss Sinclare, en medarbetare till gamlingen Mr Whitmore. Tack vare Milos farfar, som numera är död, vill Mr Whitmore bidra till resan till havets djup. Och expeditionen lyckas! Här träffar han den vackra Kida och får veta legenden om vad som fick staden att sjunka!
 
Hur kommer det sig att nördar alltid får tjejer i filmer? Nåväl....jag VALDE att vara singel................jag lovar!
 
Det är inte ofta som jag glor på filmer av Disney. Jag tror detta är den andra filmen på 5 och ett halvt år som jag recenserat av dom. Men Atlantis är en skön och mysig film. Enkel att glo på och rätt vacker i dess ljus och miljö. Även om karaktärerna ibland sticker ut i kontraster till miljön. Hela besättningen får problem med mekaniska jättekräftor och brinnande flugor! Så den är igång hela tiden.
 
 
Detta är ju den andra filmen om Atlantis som jag recenserat här. Och den tredje om undervattensstäder! Men i mina ögon så är den nog den bästa på det temat.
 
3 av 5 guldkameror.
 
Robin