0

Tokyo Godfathers

 
23e December idag! Och även om julfilm inte är min grej så är det dags för cremé de la cremé! Tokyo Godfathers.
 
Våra tre alternativ till de vise männen.
 
Julen står för dörren. Men för 3 bråkande uteliggare är det bara en vanlig dag i Tokyos kalla gränder. Bland sopor och smuts hittar dom ett bortkastat barn. Kiyoko, som dom kallar henne för. Gruppens transvestit är förbannad att föräldrarna övergett barnet och tillsammans ger sig trion ut på ett motvilligt äventyr att hitta Kiyokos föräldrar. Med ett och annat julmirakel, vuxen-humor och iskall kyla så hittar vi en annorlunda tolkning av De Tre Vise Männen.
 
Från skaparen av en av mina favoriter: Paprika!
 
Först vill jag tacka Markus för den fina födelsepresent jag fick. Denna anime-samling var verkligen en blandad påse och jag gillar sånt! Tokyo Godfathers var däremot den bästa. Fylld av känslor och en deppig film om tre uteliggare utan någonting och ändå med allting! En annorlunda film som verkligen rekommenderas för dom som vill se något speciellt till julglöggen och pepparkakorna.
 
En samling jag rekommenderar!
 
4 av 5 guldkameror.
 
Och med dessa ord önskar vi båda alla er en underbar Jul!
 
Robin