0

Cowboy Bebop The Movie

 
Vi börjar vårt tema med en väldigt känd Anime-serie, som fick en egen film. Innan jag börjar så ska jag säga att jag tyvärr aldrig sett den hyllade TV-serien. 
 
En tankbil har exploderat i en stad på planeten Mars och ett kemiskt virus sprider sig och dödar en massa oskyldiga. Ett gäng prisjägare, ledda av den smala kedjerökaren Spike, letar efter mannen som ansvarar för dådet! Men dom är inte ensamma då skurken jagas av alla myndigheterna! Den enda ledtråden är en tattuering på terroristens handled.
 
 
Spike ger sig ut på en resa som påminner lite om Blade Runner då han undersöker, pratar med folk och söker ledtrådar. Men tyvärr är filmen ganska seg. När den kan utforska så många möjligheter i ett oändligt universum så känns just terrordåd lite som en svag story. Däremot får vi ganska coola fighter, bland annat på ett tåg. Men dessa ögonblick varvas med lite mer sömniga scener. Så jag har lite svårt att bli intresserad av filmen som helhet.
 
 
Det är däremot en snygg film som påminner lite om Heavy Metal. Och musiken ger den en skön stämning. Men jag kan tyvärr inte ge mer än 2,5 av 5 guldkameror.
 
Robin