0

Shanghai Surprise

Det var en överraskning när jag köpte Shanghai Surprise och fick veta att den är universiellt hatad av alla. 
 
Madonna vann en razzie och filmen nominerades till flera razzies.
 
Sean Penn spelar slusken Glendon Wasey som säljer slipsar i shanghai. Han anlitas av Madonnas karaktär Ms Tatlock som är söt och vill göra gott för sig. Ms Tatlock letar efter mytomspunna opium-blommor som påstås vara en värd förmögenhet och kan rädda ett sjukhus hon jobbar på. Men såklart vill en massa andra karaktärer ha blommorna, bland annat Uncle Vernon från Harry Potter!
 
Vem tyckte att Sean Penn passade bra i filmen?
 
Jag vet fan inte vad jag ska säga. Sean Penn är ett svin och oerhört ocharmant. Läskigt då han troligen höll på att misshandla Madonna under inspelningen. Madonna då? Hon är söt. Inte mycket mer. Musiken görs av George Harrison från The Beatles och introt påminner om James Bond filmen You Only Live Twice. Skurken i filmen är en general som har händer av porslin. 
 
En James Bond/Jack Burton film som spolades åt helvete.
 
Ingenting byggs upp eller får en logisk handling. Allt bara händer löst som diarre och jag är uttråkad, uttorkad och död under filmen gång.
 
1,5 av 5 guldkameror bara för miljön är halft mysig och jag ser vad dom ville göra.
 
Robin