1

The Transporter

På förfrågan från The Movie Freak så kommer här en recension av The Transporter. En film jag fullkomligt älskade som ung och dum.
 
 
Frank är en trasporter. Nä, han kör inte lass med fläsk som Jack Burton. Han tranporterar vanligtvis varor via onda gangsters. Ibland kör han get-a-way bilar med rånare. I en bil som inte bara är snygg utan troligtvis gjord av gummi då den hoppar runt som en boll, gör frivolter och i princip gör break-dance under hans jobb. Men en dag plockar han upp ett paket i form av en människa. Kvinnan heter Lui och Frank hamnar i problem direkt med ondisar.
 
Filmen håller tillbaka lika mycket som en rasistisk granne efter några supar whiskey. Med andra ord så är inget orginellt. Skurken är en självgod jävel med gotey-skägg så han måste ju bara vara ond. Action-scenerna är så sjukt överdrivna att det blir filmmagi deluxe. Att se Frank glida runt på olje-fäckar och dela ut pungsparkar är nog fan det roligaste i hela filmen.
 
 
Jason Statham är däremot rätt okarismatisk. Han kan typ bara en min...och jag har inte sett honom använda nån typ av charm utanför Expandibles. Måste han alltid spela samma typ av roll? Men i Transporter fungerar det. När tar vi och ser uppföljarna? Det...får vi se!
 
3 av 5 guldkameror.
 
Robin

Jason är ju hur het som helst i denna roll! Jag har ju till och med döpt min rosa dildo till Statham =P .... too much info?
Och tvåan är bättre ;)

Svar: Haha, jag vet inte riktigt hur jag ska reagera på det...men jag kommer i alla fall glo igenom resten av serien. 2an minns jag inte så mycket av.
FilmFett