0

Blade Runner 2049 trailer

Den är här. Som en fågel Pheonix så är den tillbaka. En av världens största sci-fi filmer har fått en uppföljare. Blade Runner 2049. Och här är min respons på trailen.
 
 
Vi får se vackra vyer, mörka bilder, sandtäckta reliker av stadsmiljöer och neon Vi får se replikanter i plastsäckar, redo att födas som människor. Vi får se en åldrad Deckard, som ska hjälpa vår huvudroll, spelad av Ryan Goslin. Vi får se Ryans relation till en mörkhårig kvinna. Vi får se en gigantisk, våldsam kille, troligtvis replikant. Och allt till en omgjord variant av Vangelis levande soundtrack från första filmen.
 
Jag sitter i tårar. Visst är detta är en mer actionbaserad film. Men det har jag inget emot, då orginalets tempo är det som gör orginalet så starkt. Kommer detta bli en bättre film? Troligtvis inte. Men jag tror inte att den kommer bli sedd som skräp heller.
 
Själv är jag nöjd bortom ord. trailern hittar ni här.
 
Robin