0

Pop Vinyls, den tysta bankkonto mördaren

DU som någon gång varit inne i en spelbutik, filmbutik eller rent sagt, en nördigare butik såsom Sci-Fi bokhandeln har 110% säkert sett dessa små figurer kallade Pop Vinyls från Funko. Men för den som bott under en sten och missat den senaste trenden inom nerd/fandom så är en Pop Vinyl en storhuvdad kalkyraktyr av en känd person eller karaktär såsom Spider-man eller en riktig person som Biggie Smalls. De gör inte mycket, vissa av dem är nickedockor men annars är de bara statyeter att samla på såsom pokemon kort, men vart kommer all hypen ifrån???

 Hela samlingen

Jag ska inte kasta sten i glashus, jag har en hel del, jag vill inte kalla min samling för en samling för det skulle vara nedlåtande åt riktiga samlare men jag har fler än flera av mina vänner. Min allra första Pop Vinyl var såklart The Dude från The Big Lebowski, måste ha den som Dudist. Min andra var Howard the Duck från Guardians of the Galaxy sen tyckte jag det räckte....sen blev det fler och fler då jag först köpte Bebop och Rockstedy från Teenage Mutant Ninja Turtles och sedan dess har samlingen bara gått nerför.

 Mina 4 första POP VINYLS! i en fin rad

Men för att svara på frågan jag frågade nyss, vad är det för speciellt med dem? DE ÄR JU URSÖTA! Dels det, men det är också det att nu kan du som är ett fan av många saker ha en samling av karaktärer i samma form och storlek, inte en samling bestående av kaos med olika storlekar, kvalitéer  nu har du FUNKO, plats för mycket mer, mycket smidigare och alla är inte bara ursöta, utan även lätt att känna igen....okay de flesta är lätta att känna igen, vissa av dem såsom Vänner-versionerna utav Pop Vinyls ser inte alls så speciella ut men vissa är mer unika än andra. Det är även ett fantastiskt företag på grund av just sitt utbud, vilket annat företag säljer både licerade produkter från både Marvel och DC, Disney och DreamWorks eller Xbox spel och PS4 spel? Ett jävla utbud som sagt där endast nintendo verkar vara den enda stora Media jätten som inte tagit del av fenomenet,

 Fantomen framför en massa Marvel karaktärer

Det är oftast bra pris på dem, ska du ha en XL så blir det dyrare såklart men för det mesta så finns dem för priser mellan 70-159 beroende på om det är rea eller inte och det brukar finnas hyllor utav dem på game stop och media markt t.ex men de finns även en hel jävla del jag aldrig lyckats hitta så därför presenterar jag nu, MARKUS POP VINYL ÖNSKELISTA,....så som den ser ut för tillfället, Funko gör konstant nya.

 

 Hey b0ss, can I habbade more vinyls plz?

Vad har du för några Pop Vinyls? Blev du intresserad av att köpa några efter detta inlägg? Skriv i kommentarerna här nedan så läser vi och svarar om vi är snälla! Nu åter tillbaka till film reviews!

Markus