0

Damnation

Eftersom jag genomgår en tv-spelsfas...och även är sugen på att dyka ner i rännskita, så kan vi ju kombinera båda världar! Med en recension av Damnation.
 
 
Steampunk-spelet utspelar sig i en värld där ett värdskrig har fått alla att bli beväpnade soldater. Stora fabriker, rostiga robotar och vapen drivs av ånga, precis som en futuristisk western. Du spelar ledaren av ett gäng prisjägare på jakt efter något...eller någon. Men så möter dom en fiende i form av något eller någon som karaktärerna känner igen.
 
 
Seriöst, jag tänker inte ens dyka ner i storyn, för jag känner inte till vad fan spelet handlar om. Visst, det finns en story, men den fula designen som presenteras tar bort hela stämningen. Allt ser ut som bajs. Brunt och kletigt och du kan fan inte se ett skit i hela spelet. Kontrollerna? Det finns inga kontroller! Värst är det när du hoppar in i en rostig, snyggt gjord bil och ska köra omkring. Bilen är fan besatt!
 
 
Det är synd, för spelet har en jävligt snygg miljö. Okej, jag sa ju att allt ser ut som bajs, men miljön under bajset är rostigt och coolt. Stora fabriker, torn och tak-klättrande ögonblick. Det finns variationer av handlingar under spelets gång, som gör att du kan utforska miljöerna. Men sen så fastnade jag och fattade inte alls om spelet bara gav upp eller om jag ska fatta vart jag ska någonstans. Så jag gav upp spelet efter några timmar.
 
Kort sagt så finns det något under skiten som gör att jag vill tycka om det. 2 av 5 guldkameror.
 
Robin