0

From Russia With Love

 
Efter en mysig Bond-låt som påminner oss om vilket spiondrama vi kliver in i så börjar filmen på riktigt. Den onda organisationen SPECTRE har ett möte som består av att exponera sin plan för publiken. Lektor, en krypteringsmaskin, skall stjälas av James Bond, tillsammans med en rysk agent. Detta kan påbörja ett krig där båda länder dödar varandra och SPECTRE kan ta över världen! MWAHAHAHAHA!
Det här är min nya Iphone Spectacular. Ska vi ta oss en selfie?
James Bond åker till Istanbul och träffar Tatiana, sin ryska kompanjon. Men han anar ugglor i mössan och tror Tatiana har en ond plan för honom. Samtidigt är två agenter dom på spåren. Donald Grant och Rosa Klebb, från SPECTRE. De ska se till att planen går i verket och arrangerar fällor för Bond och Tatiana så dom börjar misstro varandra.
Varför i helvete addade du inte mig på Facebook, va?!
Vissa filmer är klassiker och andra åldras inte alls så bra. Tyvärr är detta en sån film som inte åldrats bra. Första gången jag såg den så fattade jag ingenting och tyckte den var mesig. Andra gången...tycker jag samma sak. Filmen är för komplex och tråkig. Action-scenerna är kantiga som Ben Affleks haka. Trots allt är detta mer åt thriller-hållet. Sånt brukar jag uppskatta, men här säljs filmen inte så bra i min åsikt.
"She should have kept her mouth shut."
Detta är den andra Bond-filmen och den första där Bond får sina Q-branch gadgets. Inget fancy pancy, utan bara plotdevices som fungerar fint. Skurkarna är rätt coola, men Rosa kunda varit lite mer engagerad i storyn, som Goldfinger var i den tredje filmen.
 
From Russia With Love får 2 av 5 guldkameror.
 
Robin