0

Filmfetts Pokemon teori

Pokemon Go kom ut för inte så länge sedan och tog världen med storm, alla spelart......tjaa, nästan alla, jag får nämligen inte igång skiten då min telefon är för seg, men jag kan fortfarande spela det på mitt game boy color...endast den första generationen dock men hur som helst, det är endå kul. Pokemon har många fans världen över och har funnits i ca 20 år vilket har lett till många teorier såsom, korsningen mellan Cubone och Kanghaskhan, pokemon kriget, är Ash i en koma och allt som sker i serien endast en koma dröm? Och nu, Filmfetts egna teori om Doduo och dess utveckling Dodrio.

 

Doduo är baserad på en kiwi mixat med en struts och en Moa fågel, en elefant fågel som dog ut för 1000 år sedan. Dessa fåglar är kända för att inte kunna flyga med duodo klarar det genom att sparka fort som kuken rätt upp i luften som sett i Pokemon stadium. Men kom till teori horskalle säger säkert du och det ska jag! Ok så när din Doduo når level 31 i spelet utvecklas den till Dodrio som tillskillnad från sin pre-evolution har 3 huvuden, inte ett. Kan det vara så att de 2 arga huvuderna på Dodrio är de 2 som en gång var Doduo och det tredje huvudet som ser helt borta ut....är efterblivet?

 

Vad baserar jag nu detta på? Jo först tar vi en titt på Dodrios alla attacker den lär sig när den levlar upp, den lär sig massa peck attacker, fury attack och rage, samt agility, alla dessa kan Doduo också lära sig men Doduo kan inte lära sig tri attack, och pågrund av att Dodrios efterblivna huvud sitter på höger sida är chansen att det är detta huvud som kontrollerar benen mycket låg så vi antar att det är mitten huvudet som är i kontroll av kroppen, detta betyder då alltså att det tredje Dodrio huvudet endast är användbart vid en tri attack då Dodrio skjuter ut el, is och eld, medans mitten huvudet står för drill peck, quick attack och agilty, samt att det andra huvudet deltar i Double Hit och också i Tri Attack.Samt det att de 2 första huvuderna är de som kom från Doduo, vilket betyder att de har levlat upp, det är de som gjort att Dodrio utvecklats, men det 3dje huvudet..är nyfött, det har troligen IQ som ett barn trots att det är fullvuxet, du känner väl till vilken sjukdom som har samma effekt? Jag tänker inte ge några benämningar för jag vet hur PK alla är men ni som vet, good on you.

 

Så har vi en pokemon med ett huvud som är i särklass gämnfört med dess 2 andra huvuden? Kanske, men Dodrio är endå min favorit flying-type och en jag alltid använder i alla fall i generation 1 spelen, till och med över de legendariska fåglarna. Så gå nu ut och fånga en Dodrio för fan!

 

BUT HEY, That’s just a theory, a really stupid one!