0

Maze Runner

 
Idag är det fredag! Det innebär en recension från mig. The one and only. Joel.
 
Maze Runner handlar om Thomas som vaknar upp utan minne i en hiss på väg upp mot ytan. När han kommer upp så möts han av främmande ungdomar som stirrar på honom. Alla är unga killar. Ingen vet varför dom är där och vad dom gör där. Det enda dom vet är att dom är omringade av en enorm labyrint som inte släpper ut dom i första taget. Thomas tar inom snabb tid en ledande roll för att hjälpa gruppen ut ur labyrinten.
 
 
Själva storyn är baserad på en bok. En trilogi rättare sagt. Jag får rätt starka "flugornas-herre" vibbar av denna filmen och jag gillar det jag ser. Dom flesta agerar väldigt bra för att vara nya inom branschen. Specialeffekterna är riktigt bra och en av dom största anledningarna varför jag gillar filmen! Riktigt underhållande att se hela på bio också så som jag gjorde. Det tråkiga med filmen är väl att jag tyckte slutet var rätt svagt och allmänt dåligt. Men en uppföljare är ju på väg just nu och det ska även komma en tredje film så där kanske vi får lite mer svar på saker och ting. Musiken var helt godkänd för filmens syfte och var rätt pampig oftast. Man sitter ofta på nålar under hela filmen och det är verkligen en riktig nagelbitare. Dock får jag väl tillägga att detta är ingen WOW-film. Men definitivt underhållande att se en söndagskväll.
Den var verkligen häftig att se på bio.
 
3/5 guldkameror