0

Mission Impossible 2

 

Först och främst måste jag be om ursäkt. Jag har lovat att ha Filmfett-Fredag varje fredag förstås. Men nu förra fredagen så hade jag problem med mitt internet. Så därför ger jag er denna recensionen idag istället.
Denna gången blir det en fortsättning på förra Filmfett-Fredag så därför kommer vi prata om "Mission Impossible II".

 
Jag kommer lägga in redan nu att om du verkligen HATAR denna filmen, så kanske denna recensionen inte är något för dig. Jag kommer säga en del bra saker om filmen trots all hård kritik den har fått. Den ska enligt folket vara den sämsta i film-serien. Men inte enligt mig.
 
 

Filmen handlar om ett virus. Ett virus som en terrorist vill ha tag på så han kan göra ytterst onda tankar med det. Ethan Hunt måste nu stoppa denna galning. I denna filmen ingår lite kärlek med en kvinna som blir också inblandad i det hela med Ethan. Jag finner själva kärleken lite ytlig men ändå viktig för handlingen.

 

 

För er som inte vet så är filmen regisserad av John Woo. Detta var hans första film som skapades i USA. Innan denna så hade han mest gjort hong-kong-polis-action filmer såsom ”A better tomorrow”, ”Hardboiled” m.m.

Det jag gillar med MI2 är att själva actionen är galet bra. Riktigt välgjord. Man märker att John Woo har sysslat med action-filmer innan i sin karriär för det strålar fram i denna filmen. Tom Cruise har alltid gjort dom flesta av sina stunts på egen hand, vilket gör att allt ser bara ännu bättre ut. Jag tycker skurken i filmen är riktigt bra trots att jag aldrig sett honom innan på film. Jag älskar öppningsscenen. Absolut en av mina favorit-intros bland alla MI-filmerna. Motorcykelscenerna i slutet är too awesome to be true och trots att den sista fighten är en aning överdriven så köper jag det. Remixen på huvud-låten har bara blivit bättre. Jag är glad också att samma gamla gäng hjälper Ethan åter en gång för att få ett slut på det hela.

Jag gillar verkligen denna filmen. Hög nostalgi för mig.
4/5 guldkameror

 

 

 

Och förresten.. är det bara jag som tycker Tom Cruise ser mer badass ut i långt hår? 

 

Joel

Joel, filmfett, filmfett fredag, mission impossible 2;