0

Clear and Present Danger

Harrison Fård återvänder som Jack Ryan när Presidentens bästis dödas i en båt mitt ute i havet.
Det visar sig att denna bundis hade några vassa kontakter med en Columbiansk drogkartell.
Presidenten vill skicka en styrka för att få fast jävlarna, men Jack tar denna frågan till rätten
som ger avslag på uppdraget. Istället tvingas en agent skickas in. Jack Ryan får det bli.
För antagligen är James Bond och Ethan Hunt på semester eller nått sånt. Men vad Ryan
inte vet är att någon i Vita Huset skickat in en militär-expert, spelad av Willem Dafoe.
Nääääeee då! Den här glasögon-bärande, cyniska snobben är inte alls skyldig till nån
konspiration i Vita Huset. Nääääääää!
Tja, vad finns det att säga om Clear and Present Danger? Det är en story som flyger runt väldigt
osammanhängande. Med olika sidohistorier som tillför bara förvirring så vet jag inte vad
jag ska fokusera på. James Earl Jones karaktär från de förra filmerna är döende. Sedan har vi en
brud som ligger med en av kartellens männ. Tillägg en korruption i Vita Huset och över-patriotiska
tal om att tjäna sitt land så har vi ännu en soppa att tillägga i havet av sopp-mat.
Willem Defoe är lite småmysig. Synd dock att slutet blir mer patriotiskt än Captain America.
Hela filmen håller inte alls ihop. Det är som om när jag sa till Markus och Joel att dom ska fixa
skaldjurs-soppa och ett smörgås-bord med tillagade bläckfiskar och blåsfiskar. Jag fick magpumpas
i flera dagar efteråt. Men sjuksköterskan var ju söt! Synd bara att det var en man...Nåväl, tillbaka
till filmen!
 
Den är över två timmar och på tok för lång. Precis lika obehagligt som när jag såg sjuksköterskan.
Detta bidrar till en sömnande och ofokuserad stil som tillochmed får mig att vilja kolla på mobilen.
Och enligt Robins Bibel skall mobilen inte infinna sig som distrations-medel under filmvisning.
 
Nej, fan vilken skit detta var. 1 av 5 guldkameror.
 
Robin