0

Plan 9 remake

Efter att ha sett en trailer för 4 år sedan blev jag peppad över att få se en remake för en gångs skull, Men det kom aldrig några uppdateringar eller info när filmen skulle komma ut...

Efter 4 långa år så får jag en jävla idé…..duhh kolla om filmen har en hemsida? Vilket betyder att jag gått i ovisshet i 4 år och allt som behövdes var en lätt Google sökning. Vad är denna film jag pratar om? PLAN 9, en remake på Ed Woods klassiker Plan 9 from outer space. Med ett gäng internet kändisar som Angry Video Game Nerd och duon bakom online succén Chad Vader(Darth Vaders bror som butiksbiträde, låter B men det har sina stunder).

 

Så ” Tidernas sämsta film” har fått en remake, då de första trailerserna poppade upp 2009 så fanns det bara 1 ord till att beskriva dem, Pengako. Med imponerande special effekter och en seriös ton så kan man lätt dra hypotesen om att den verken kommer vara lika underhållande som originalet, inte lika många fubbar då gänget bakom filmen beskrev filmen som ” verken en parodi eller en remake, utan en seriös tappning som gör rätt för sig och är en hyllning till hur Edward D. Wood egentligen velat haft filmen, om han haft råd till det.” Jag visade en gång Plan 9 From Outer space för ett gäng polare som straff för att en av dem fes i min nya soffa men stängde av halvvägs in då de börja skämta om att fyllot (ett cameo av Ed Wood han själv) gick precis som jag.

 Zombies från originalet

Efter en 4 års lång väntan visades äntligen filmen för första gången den andre september 2013 på biografen Grandin Theatre i Virginia. Och enligt Horrornews.net så utspelar sig den mesta handlingen inne i ett närköp där våra huvudkaraktärer sitter inlåsta under en zombie apokalypser orsakad av aliens. Och på radion hör vi audio från Chriswells intro tal från original filmen. Det låter lovande om jag får säga och det märks verkligen att Darkstone Entertainment verkligen respekterar Plan 9 from outer space. Och det är fan rätt! Plan 9 from outer space har äntligen fått komma med i gruppen av 50 tals sci-fi rullar som fått remakes brevid andra klassiker som The Day Earth Stood Still, The Thing, Invasion Of The Body Snatchers med flera. Plan 9 är inget mästerverk jämnfört med The Day Earth Stood Still eller så men den har en av de största se-om-faktorerna en film kan ha och är endå så mycket njutbar. Plan 9 en klassiker av helt fel anledningar helt enkelt.

 Uppdaterad Zombie i remaken

Medans Robin deppar över Robocop remaken så kommer jag nog gotta mig i Plan 9 remaken så om ni ursäktar ska jag förbereda mig med att se om originalet. Tack för mig  och kom ihåg att framtida händelser så som dessa kan påverka Dig i framtiden.

 
Markus