1

Contraband

"Contraband" är en film med Mark Wahlberg som har nyligen ankommit.
Jag såg ett kort klipp från den, och tyckte den kändes spännande! Så jag gav den en chans!
 
Själva filmen utspelar sig i en central stad i USA, Chris Farraday (Mark Wahlberg) är en före detta smugglare, tills plötsligt en dag då hans frus bror Andy (Caleb Landry Jones) blir skyldig en knarklangare vid namn Tim Briggs (Giovanni Ribisi) en stor mängd pengar på grund av ett misslyckat kokain-smuggel. Nu blir Chris tvungen att hjälpa Andy att fixa pengarna i tid, innan Briggs ger sig på hela hans familj. Tyvärr innebär detta att han är tvungen att ännu en gång gå tillbaka var han kom ifrån. Smuggelbranschen.
 
 
Själva filmen var defintivt sevärd! Mark Wahlberg gör ett väldigt bra jobb, likaså hans fru Kate som spelas av Kate Beckinsale. Hela filmen känns trovärdig och är en riktigt nagelbitare! Det kändes inte tråkigt en sekund! Filmer om droger kan jag ibland tröttna på. Men denna filmen kretsade ändå mer runt smuggleri och vänskap. Musiken var väl inget speciellt, men helt okej. Mansideal och kvinnosyn går väl diskuteras men miljön och handlingen gjorde allting väldigt bra trots allt! En av dom bästa thriller/action-filmerna i år enligt mig! Välskrivet manus och gripande!

Jag ger den 4 av 5 guldkameror!


Bud: Family, is family. I help you get on the boat. But if you get in, you gotta get back out...
 

Joel

1 Yvadhe:

Låter som en spännande film som jag tänker se så fort som möjligt:-) ... Tackar för tipset och för att du tittade in på min filmblogg...

Svar: Bara roligt! :) Ja, kolla gärna in filmen "Contraband"! Starkt rekommenderad!Vi kan ju länka till varandra om du vill? :D
Filmfett