0

Another Earth

Hur ska man börja? Jag var osäker på denna lågbudget.
Men hittar man den relativt billigt i Ullared och till slut så blir det ett köp.
Skulle filmen vara svag så kanske huvud-skådespelaren, som är snyggt som
eye-candy, kanske göra en fin insats. 
Tjejen är en snygg, smart kvinna med en lysande framtid. Tills
hon kör på en annan bil och dödar en hel familj. Visst, mannen
dog inte, fast det vore nog bättre om han hade strukit med.
Han blir förstörd och hans jobb som lärare på universitet
ersätts med en a-lagarframtid. Yahoo!. Tjejen, Rhoda, kommer ut ur finkan
och vill få mod att berätta för mannen att hon förstörde hans
liv.
 
Men? Är inte detta en sci-fi? Joooo. Liiite! Samtidigt hittas en planet utanför jorden.
En exakt kopia. Rhoda får en chans att åka dit och starta om 
sitt patetiska liv som f.d mördare.
 
Resultatet på filmen är vackert filmat, men seeegt!
Och jag trodde planeten skulle ha mer plats i filmen.
Men icke! Istället fokuserar man på Rhodas chans till att starta om.
 
Ska jag vara ärlig så måste jag säga att filmen är ganska
kass! Ja, tyvärr! Jag ville ha mer sci-fi, men planeten har inget
syfte i genom hela filmen. Nja, detta är inte i min smak alls.
Sorry!
 
Jag ger filmen: två guldkameror av fem!
För ordinär och sliskig. Ointressant.
 
Robin