0

The Spookies

 
Klyftigt och väldigt seriöst namn. Undrar hur länge dom tänkte ut den titeln.
 
En gammal gubbe sitter i ett hus och väntar på "nytt folk". Med det nya folket menar han familjen (eller vännerna?) som är på roadtrip. Det är otydligt vad dom är då många är väldigt vuxna och 2 är yngre. Så jag tror dom är vänner. Nåväl, något händer med bilen och dom hittar huset. Samt ett oiji-bräde (oij då!). Sedan springer dom på lustiga monster och varelser i huset.
 
Shot on shittio.
 
Filmen är så jävla osammanhängande! Alla demoner verkar ju redan bo i huset. Fisande och rapande degklumpar som låter som mig efter billig pilsner. Nån äcklig spindegrej som bor i källaren och som ärligt talat är jävligt creepy. Det är tur att många var på denna roadtrip för det innebär många dödsscener. Synd bara att det händer så frekvent att det är lika intressant som att se bilar köra förbi min gata. 
 
 
Filmen är verkligen inte seriös. Typ som en Troma-film och det kan vara rätt skönt efter all dödstråkig skit jag sett i detta temat. Men...den lama dialogen och alla onödiga fillers hjälper inte filmen på traven. Det må hända mycket. Men i slutändan bryr jag mig inte ett skit.
 
1,5 av 5 guldkameror.
 
Robin