0

Tales From The Darkside

 
Det våras för antalogifilm! Vad är detta frågar ni kanske? Jo, kortare filmer som vävs in i en film med en berättarröst i mellanakter. Förra filmen jag såg av den varan var en brittisk skitfilm, så vi kan väl hoppas att denna är bättre.
 
 
På utsidan ser huset normalt ut. Men insidan visar en annan värld! En kannibal har just kidnappat en unge som sitter i en cell i hennes kök. Hon är redo att tillaga honom. Men lille Timmy vill inte hamna i hennes mage, även om hon spelas av rockaren Deborah Harry. Så han återberättar 3 historier för att vinna mer tid och klura ut ett sätt att överleva.
 
 
Första historien handlar om en mumie och jag tyckte den var ganska tråkig och b. Bra idé, men sämre utförande. Andra historien handlar om Drogan, en man som hyr en lönnmördare att döda en vildsint huskatt! Den är rätt galen och jag gillar idén starkt. I sista historien får vi en konstnär som gör ett löfte till ett monster. Den har en intressant tvist mot slutet och var väldigt bra!
 
 
Så 2 bra historier av 3. I en film med Steve Buscemi, Christian Slater och Jullianne Moore. Musiken påminner om film-noir i vissa segment och filmen har coola effekter. Ingen film jag återminns så mycket, men jag kan tänka mig att man kan bli rejält skrämd om man tycker det låter spännande!
 
3 av 5 guldkameror.
 
Robin