0

Monkey Shines

 
Halloween närmar sig, Vi har för första gången nånsin tror jag inte tagit en enda italiensk film denna Halloween.... jag känner mig smutsig men här är en spooky film med en söt liten capuchin ....scary. När filmen börjar möter vi Allen,  en ung man med kärlek och ett för övrigt idylliskt liv som han trivs med då han är en sån där träningsperson man ser på tv som jobbar med att utföra sport. Vad kan gå fel? Vad sägs som 4 ton av plåt och metall? Rätt in i Allan , yepp ppåkörd av en bil å nu kan Allan  inte gå längre...eller göra något då han blir helt paralyserad vilket gör att Allan inte längre kan springa. Han "återhämtar" sig snart men sitter i rullstol  men ogillar sin....SITS HAHAHAHAHAHAHAHA nä men det är seriöst, han dricker ur nappflaska. Allans kompis har dock en idé, han jobbar på ett labb där de har hjälpar apor och en av dem verkar översmart.
"Omg Martha, his ass is harier than yours"

Kompisen kommer en dag hem till Allan men upptäcker att han försökt ta livet av sig och Jeff som kompisen heterger Allan sin lille apa som hjälpreda som får namnet Ella och de kommer bra överens....det är ett bra drama än sålänge, de är gulliga tillsammans....HALLOWEEN!!  Allan börjar advokatskola medans Jeff fortfarande experimenterar på Ella som han gjort under hela filmen vilket gör Ella aggressiv och rent av mordisk...nu börjar delen av filmen som passar bättre till Halloween.
"he deserved to die, he fucking deserved to die" Allan om en jävla Undulat....Harsh!
 
Monkey Shines demostrerar inte bara en viktig punkt för mig, att folk kan överdriva vikten av en film som Brad Jones, aka Cinema Snob berättat ett antal gånget då han gick å såg filmen och en snubbe ställde världens djupaste fråga om kopplingen mellan apa å människa ill George A. Romero han själv som helt tagen endast svarade " I'm glad you liked the movie" , denna snubbe var även en av inspirationerna till Cinema Snob, neat, men filmen demosterar också vikten av en trailer, visst filmen var ingen hit men med en fantastisk trailer så säljer den idén helt redlöst och jag var tvungen att se den, visst det tog mig nästan 10 år men ey, de e tanken som räknas, se trailern I love it.Filmen är lite jävla lång, 1,41 i längd vilket är typ 20-30 min för lång för vad filmen behövde vara, man behöver dock inte vänta länge på att det ska hända något men filmen förvandlas  inte till en skräckfilm föränn mer än flera akter in men karaktärerna är välskrivna och apan är bara hur söt som helst. Söterskan, en superbitch och Allan, filmens hjälte är så giftigt att det blir hysteriskt underhållande men som Halloween är det kanske inte världens bästa val men ....jag är en sucker för filmer med vältränade apor och denna är en av de bästa jag sett, bättre än Link, men den hade en orangutang med cigarr i munnen men garatnerat bättre än Shakma, men där fanns en mycket mer farlig apa. Monkey Shines är jävligt underhållande, dramatisk å en gnutta läskig, en bra genre mixer helt enkelt och får 3,5/5 Guldkameor trots att de dödar en undulat...nu ska jag gå å krama om mina egna undulater, ingen elak liten apa ska få skada dem!
 
Markus