0

Beyond Two Souls

Denna månaden så var Beyond Two Souls gratis för nerladdning på playstation +. Och billig jävel som jag är så tar jag tillfället i akt! Och spelet är så intressant att det garanterat fungerar som en film.
 
Jodie Holmes har aldrig varit normal. Hon har en osynlig vän i form av en demonisk makt kallad Aiden. Denna osynliga person följer alltid med henne och utsätter folk och hon själv för hemska saker. Jodie lär sig att hantera sin kraft med hjälp av Nathan Dawkins, en mästare på det övernaturliga och snart går hon med i CIA. Men Jodie vet innerst inne att det finns andra makter utöver Aiden. Betydligt värre makter...
 
Dina val spelar roll.
 
Först det negativa. Titeln suger. Det positiva? Fyfan vilket bra spel! Välgjord design, vackra miljöer och väldigt varierande i gameplay. Visst blir det lite tjatigt med att påverka alla kontroller i spelet, från att öppna en korkjävel eller steka mat till en dejt. Men att styra Aiden och attackera föremål eller människor får mig att vilja slå på mitt Scanners-face och säga "I'm gonna suck your brain dry" med en rosligt mörk röst tillhörande världens bästa Canadensare.
 
Out...am I?!
 
Jag måste verkligen testa Heavy Rain efter denna upplevelsen. Ellen Page är sjukt bra som huvudrollen och jag hade aldrig velat se en man i en sådan emotionell och tung karaktär. Willem Defoe är ju alltid kul...men hans roll blir lite väl tråkig efter ett tag. Fast med ett gott hjärta.
 
Spelets skapare, David Cage, återkommer snart med Detroit: Becoming Human.
 
4 av 5 guldkameror.
 
Robin