0

The Vindicator

 
Usch...usch...usch! Stan Winston Studios gjorde effekterna....snubben bakom den betydligt bättre Visiting Hours gjorde filmen...finns inte mycket mer kul att säga....
 
Ett lab håller på med experiment på apor (- ursäkta, de kallas primater - håll klaffen Markus!). Carl är en...snubbe där. Och efter att han blir inlåst i nån radioaktiv maskin så återlivas han av ett experiment. Ett experiment att göra honom till en mördarmaskin! Projektek kallas Frankenstein...för det är ju DR FRANKENSTEIN som var monstret...eller hur? Lauren är Carls gravida fru och när Carl flyr sin fångenskap spenderar han lång tid med att försöka hitta tillbaka till henne. Och även ta reda på vem som försökte döda honom. För hans knubbiga assistent som tycker Lauren är söt skulle ALDRIG få för sig att försöka döda honom!?
 
-Wow! Thanks robofucker!
-Hey! That's MISTER Robofucker to you!
 
DEAR GOD this movie is dumb! Det var länge sedan jag skrev en recension som är oproffsig och talanglös...med andra ord, äkta FilmFett material. Men den här filmen är så satans tråkig! Folk...jag vet inte vilka...säger att filmen inspirerade Robocop....jag vette fan asså. Den enda scenen som jag tyckte var cool och skrev ner är "eldbomb i kloak". Om jag inte minns fel så är det när militären försöker döda Carl med en eldbomb....i en kloak. Det var rätt kul.
 
-I said NOOOOO!
 
Nä. Nä, denna filmen är så jävla tråkig. Händer ju ingenting. Carl ska vara en "mördarrobot" men i mina ögon är han bara vandrande plast som troligtvis kostat miljoner att skapa. Utan ett större syfte. Och han klagar över sin fru 24/7.
 
1 av 5 guldkameror. Sämst hittils i temat.
 
Robin