0

Rayman Legends

Dags för ett ytterligare ett spel som ps4 slängde ut gratis för en månad sedan. Rayman Legends för oss tillbaka till 2d världen och även om jag gillar Raymans 3D-äventyr i Rayman Revolution så är detta en intressant upplevelse.
 
En natt när Rayman sover så kommer onda paddor och invaderar hans värld och fångar dom magiska små varelserna i små burar. Rayman tvingas springa genom olika scenarion och rädda så många varelser han kan medans fiender och fällor står i hans väg. 
 
Denna banan har jag inget emot att dö på för den var så rolig att köra igen!
 
Storyn är sjukt svag, för varför har man en story i ett spel som Rayman? Huvudsaken i spelet är något jag länge saknat i platformspel...humor! Man ska ha kul när man spelar och Rayman Legends bjuder på sjukt mycket humor och underhållning. 
 
 
Det bästa med spelet är musikbanorna, där episk musik spelas i takt med händelser under spelets gång. Jag spelade första banan (som ni ser i klippet nedanför) med öppen käft och blodsprängda ögon över hur coolt det är. Rayman Legends bjuder även på många olika banor, scenarion och utmaningar så du kommer nästan aldrig hina spela klart det.
 
 
Jag tycker nog spelet blir lite för svårt från ingenstans och känner att jag tappat lusten av att klara av det då en viss bana var för svår för mig. Ändå bjuds jag på en stor salva humor och spelet får 4 av 5 guldkameror.
 
Robin