0

Den absolut sämsta karaktären någonsin

Clickbait titel va? tack jag kom på den helt själv. Film är ett magiskt medium, det har levererat miljarder människor glädje under det lite över ett dicenium som det har existerat, vi har fått lärdomar, åsikter och livsläxor genom filmens magi och för många har film deffinerat vem man är som person idag. ....Detta gäller ju dock bara de bra filmerna, vi har en hel hög av skitfilmer som får folk att vända sig antingen emot varandra eller enas om att filmen man ser är ren pythonorm. Vart vill jag komma? Kort sagt, många filmer är dåliga, kanske beror det på produktionsproblem men idag ska vi prata om en orsak som kan totalförstöra en bra film, dåligt skrivna karaktärer. En eller flera dåliga karaktärer kan ibland vara det som förstör en film, ta Star Wars Episode 1 Phantom Menece t.ex, många råhatade den men det som kom mest på tal var karaktären Jar Jar Binks och detta hat satte stackars Ahmed Best som spelar Jar jar i en djup deppresion. Jag har både öppet och privat uttalat mig om hur karaktärerna Gray och Zach från Jurassic World totalsabbade hela filmen och var så dåliga att till och med det som var bra i filmen sjönk ner i skithögen och filmen som kunde blivit skitbra blev istället rätt jävla kass såvida man inte snabbspolar alla scener dessa ÄCKLIGA SNORUNGAR SOM JAG SERIÖST HOPPAS  ALDRIG MER KOMMER FÅ JOBB FRAMFÖR ELLER BAKOM EN KAMERA NÅGONSIN IGEN! Hade de jobbat på Subway hade jag bränt ner skiten om jag såg dem där, jag lovar.....men....kan ni kära läsare förstå att dessa 2 fittungar INTE är de absolut värsta karaktärer jag någonsin skådat i en film? Det finns en värre.
 

Vart hittar vi denna hemska figur? Vad har denne filur för onda planer? Världsherravälde? utrotning av etniska raser? släppa Robins nudes? Värre, krossar en gammal gubbes hjärta.

 

Året är 1995, Babe slår igenom på bioduken och kritikerna hyllar den, Gene Siskel namnger den årets bästa film och år 1998 ser en då 6 år gammal pojke filmen, detta blir snabbt en favorit ...förutom en del. under filmens första halva lär vi känna Farmer Hoggett, bonden som köper Babe och han visar sig vara världens godhjärtaste Australienare som älskar fru och alla hans djur. Under filmens gång sitter han å målar ett dockskåp som han troligen byggt helt själv från grunden 2 gånger då Babe och Ankan total förstör huset i inbrottsscenen) och det är nu vi introduceras för djävulen själv, deras barnbarn.
 
Klippet finns tyvärr endast på youtube i form av nån som filmar scenen med en kamera mot tvn och man hör röster så ni får en GIF och vill ni höra världens gnälligaste röst får ni helt enkelt se filmen!

 En 5 årig flicka som efter att fått huset i julklapp och bryter ihop och gnäller över att det är fel hus, hon ville ha det från tv, redan som skitunge fick hon mitt blod å pumpa utav frustration, bortskämda skitunge, och ja det har fortfarande inte dykt upp någon karaktär som fått mig uppnå samma hatstatus hos mig, vissa har kommit nära men ingen har i längden bevisats hålla måttet. Misstro mig inte Babe är en fantastisk film, till och med uppföljaren är fenominal men oh den scnene kommer jag alltid komma ihåg med avsky.
Är det rättvist att namnge en karaktär med typ 4 minuter screentime och typ 2-3 meningar? Kanske inte men ey, det är mitt inlägg och få karaktärer har haft samma negativa intryck på mig.
 
Markus