0

Ant-Man and The Wasp

Låt mig börja denna recension med att säga att jag verkligen såg fram emot filmen. Förra Ant-Man var otroligt bra och efter Infinity War kan det vara kul med en lite mer lågmäld superhjälte-rulle.
 
 
Efter händelserna i Civil War så är Scott "Ant-Man" Lang under husarrest. Men han lyckas ändå vara en bra far åt sin dotter och försöker göra gott för sig. Men så börjar han få drömmar av något. mystiska visioner från micro-universumet som han försvann in i förra filmen. Han återförenas med Henry Pym och Hope för att rädda deras mamma som är fast i detta universum. Men en mystisk vitklädd ninja, Ghost, jagar efter dom.
 
 
Att återbesöka universumet från förra filmen låter som en bra idé tycker jag. Men...storyn är riktigt, riktigt lös. Alla händelser hänger ihop i lösa trådar. Sedan får vi två skurkar. Ghost har en ledsam backstory men blir bara en tråkig fiende som drivs av ilska. Skurken i första filmen var löjlig, men hade inte så mycket fokus som Ghost tyvärr får. Det finns även en annan skurk med i filmen, men denna fiende är mest av allt irriterande.
 
 
Filmen har även sjukt många karaktärer. Ingen av dom är unika. Luis från förra filmen var en skön lirare, men här babblar han på och blir jävligt tråkig att lyssna på. Och det finns typ 3-4 stycken komiska karaktärer som är exakt identiska i deras humor.
 
Nä, jag ville bara att filmen skulle ta slut. Jag var däremot inte ensam på bion och mitt sällskap tyckte filmen var bra. Men själv ser jag inte syftet med Ant-Man and the Wasp.
 
Men...detta är inte min typ av film. 1,5 av 5 guldkameror.
 
Robin