0

Tekkonkinkreet

 
Katterna är ett gäng hemlösa barn som skuttar och hoppar runt parkour-stil på gator och torg. Dom är bara en liten grupp av flera olika hemlösa gäng. Vit och Svart är två av "katterna" som lever i Skattestaden. Staden präglas också av den stora gangstern Suzuki.
 
 
Jag såg 40 minuter av filmen och stängde av. Förvirringen var total. Tydligen, enligt wikipedia, finns det en förklaring. Filmen är ett kompliment av manga-serien så har man aldrig läst dom så kan man nog bli lite förvirrad. Annars tyckte jag storyn var okej, men den blev för tråkig för snabbt. Det är för många karaktärer och jag hinner inte gilla någon av dom under de 40 minuter jag såg.
 
Den unga "Vit" har troligtvis en hjänskada som får honom hallucinera.
 
Animations-stilen passar inte mig alls. de flesta karaktärer ser ut som uppblåsta ballonger med små ögon. Men design-mässigt gillar jag de slitna miljöer vi får se i Skattestaden. Annars rekommenderar jag inte Tekkonkinkreet.
 
1,5 av 5 guldkameror.
 
Robin