0

HEY! Pikmin

Holy fuck Markus recenserar ett spel. Ja läsare, Markus, ...jag.... har alltså spelat ett spel, ett litet spel till mitt Nintendo 3DS, kanske den bästa konsoll jag ägt (sorry Sega Genisis) där jag nu kan spela Pokemon, donkey Kong, Kirby och Mario 3 från gameboy  men även Sonic som var en stor del i min barndom och släpper stora nostalgiomber tillsammans med Mega Man samlingen på 1-6  men även nya spel såsom Pokemon Sun and Moon, Mario Maker, Donkey Kong Country returns å ett sketet Crash spel å såklart min absoluta favorit serie Smash Bros.
Dedede är å kommer alltid vara min main i Smash men Olimar är en rolig alt.

När jag jobbade som boendestödjare så bestod mina många timmar på jobbet med att spela WII U tillsammans med min brukare, jag sög, han var epic och rollerna var helt omvända, helt plötsligt var det han som sa hur man skulle göra och tillsammans avklarade vi Donkey Kong Country returns, Tropical Freeze, för många Mario spel å nämna, ett spel baserat på Hugo och Smurfarna 2.... Precis när jag fick kicken så kom ett spel ut som faktiskt var nått jag ville prova, Pikmin 3 då jag brukade köra första Pikmin hos en kompis som yngling så tänkte jag, eyy detta vore kul så trots att jag fick kicken så kirrade jag å min brukare Pikmin 3 å körde........aldrig klart det men men till 3DSet jag köpte förra året å typ precis nu börjat spela på riktigt efter jag gav upp på Mario Maker å klarat Pokemon Sun så inskaffade jag mig det enda Pikmin spel till en handhållen konsoll....och spelet är... Okay... ja asså det är enkelt men endå utdraget och lätt tråkigt, det är det. Man letar efter speciella grejer som ligger göma överallt på banor då de innehåller det du är ute efter, Sparklium som ska kunna fixa ditt skepp. Du spelar som Kapten Olimar (Orima på japanska som är ett anagram av Mario) och du krashlandar på en planet där allt vildliv vill äta upp dig men till din hjälp har du Pikmin som kommer i olika färger och alla typer har speciella användbara trix.
Robin var den som införde spelande i FILMfett så jag göder bara elden med denna review, you're gonna need red Pikmin ..because they kill fire in this game...

I Pikmin till de stora konsollerna kan du kontrollera upp till 100 Pikmin, här får du max 20, som du kan använda till att lösa enkla pussel å har du inte tillräckligt med Pikmin så kan du köpa Amiibon som kom ut för att "fuska" dig till Pikmin så du inte behöver gå runt å samla utan baa " ah shit behöver 4 till för att flytta stenen *AMIIBO POWER* lol nä"  så klarar du banan enkelt. Det stora problemet är att det är mycket långsamt, fick du inte en av de där grejerna du behöver för att få tillräckligt med Sparklium? Bara spela om den tråkiga banan, okay vissa banor är kul men majoriteten är sega och layouten är mer en labyrint än en bana och när du väl klarat av den men missat något är det bara å springa igenom banan med den sakta takt det tar. Pikmin till 3DS är helt klart det svagaste Pikmin jag spelat, missade dock Pikmin 2 till Game Cube men ey, what ya gonna do. På ett sätt ärre kul att ha ett Pikmin spel i 3DS format men tyvärr kan det vara mera underhållande då efter ett tag tappar man suget, kör smash en vecka eller 2 och sedan försöker man sig på Hey! Pikmin igen bara för att jag har ju köpt det, varför inte avsluta det. Jag får mer nöje att lira Olimar i Smash faktiskt än i detta spel. Spelet är rätt kul ibland men strategi och svårighetsgrad är borta, skeppet som talar med dig efter varje bana är rätt irriterande och är ibland för uppenbar. Det positiva är att ibland kommer en kul bana, Pikmin sorterna är underhållande och en eller 2 bossar höjer tempot, men i slutänden vill man ha mer av det goda och mindre av det mesta vi fick. Hey! Pikmin får 2/5 Guldkameror, och jag ursäktar om denna review var lite skum men öh! Det är min första spel review så fuck of.
Markus