0

Voices From Beyond

Tarre må vara inaktiv men hans närvaro känns enda hit då det är från början hans kopia som jag nu äger av Lucio Fulcis Voices from Beyond, som jag fick av Tarre i utbyte mot Argentos Tenebre, ett kul byte tyckte vi båda...men vem vann denna tävling bara jag är med å tävlar i?
You suck Tarre!...or do you?

En äldre herre vid namn Giorgio ligger inför döden å kräcks massa blod, vid sin sida har han sin fru å 2 barn. Mannen dör snart och hans sista ord är "why?". Giorgios styvmor, hans fru och har 2 styvbarn nekar att doktorerna en autopsi men Giorgio lever vidare som en röst i sin fru Lucy (Hans andra fru, som råkar vara endast ett par år äldre än hans dotter, Rosie.) huvud där han viskar om att han blivit mördad och inte dog av naturliga orsaker. Giorgios dotter som studerar i USA får veta att hennes far dött och Girogios strokesjuka far får nyheterna av Hilda, Girorgios typ onda styvmor. Rosie anländer till sin destination där hon möter sina styvbröder och ett hus i helvete där alla bråkar om Giorgios arv.Rosie har dock funderingar över hur hennes överkrya pappa plötsligt kan dö av en hastig sjukdom.
Jag tänker helt ärligt bara på gången jag testade Jack in the box hamburgare när jag ser den här bilden....jag försöktevekrligen komma på ett citat eller skämt men vad jag än tänkte  slutade med minnet av Jack in the box hamburgare-matförgiftningen...seriöst, käka aldrig Jack  in the Boxs mat å be å böna att de aldrig kommer till Sverige... men ni gamar vill ha ett skämt, jag vet så umm...lol mun-pms

Roasies enda vän i hemmet är Grigorios änka Lucy då alla andra typ hatar henne då nästan alla de andra ser henne som en rival över aevet. Vi får flashbacks till då Grigorio levde under begravningen om hur han förstört för affärspartners, kapat sin styvmors tillgång till banken och dumpat en älskarinna så Grigorio var en man med många fiender men frågan är vem fan mördade honom? Vart han ens mördad?
A corpse as rotten as the reviews for this film

Lucio Fulci är en sann påse gott och blandat, hans bra filmer är fantastiska å hans dåliga filmer är fan tråkigare än grus, Voices from Beyond....är....trummvirvel tack......i den sämmre högen, den är mer House by the Cemetary (Fulcis sämsta enligt mig) än Zombi (hans bästa enligt dig). Det värsta med Fulcis sämre filmer är att man vet hur mycket bättre Lucios filmer kan vara å det svider då lite när man får sig en nitlott som denna. Jag hade svårt att hänga med alla jävla karaktärer asså, trodde en längre stund attGrigorios styvmor var hans fru å att hans fru var hans dotter å kusinerna hans styvbarn och inte mycket händer, på en halvtimme så anländer Rosie... Pappa begravs å lite juristsnack....precis det man vill se i en skräckfilm. Vad är detta ens`? En Giallo? nae...en skräckis? Nä för lite läskiga moments...thriller?... typ..mest... förvänta dig ingen thriller, förvänta dig Agatha Cristie, något inte jag gjorde då omslaget lovar blod och lik. Det blir lite av en spökhistoria då Grigorio kan kan poppa upp som en illusion inför sin dotter men detta leder inte någonvart förutom att han blir Rosies Yoda under hennes undersökning av vad som hände kvällen pappan dog. Voices from Beyond är inte så illa som jag får den att låta som men Lucio Fulci har gjort bättre och filmens mest grova brott är hur lättförglömlig och förutsägbar den är, inte ens musiken är något att ha, å än en gång, Fulci har talang att peka ut exakt rätt musik till exakt rätt film, även Manhattan Baby som var jävligt medioker har ett jävligt bra soundtrack. Voices from Beyond får 2/5 Guldkameror å ett Grattis Tarre som vann vårat byte.
 
Markus