0

Five Element Ninjas

 
Vad behöver man ha för att skapa en bra film? Ett självklart mål? Nä. En bra story? Nej, ingen bryr sig om logik! Orginal-språket? Nej, dubba om skiten! Action? OJA!
 
 
Five Element Ninjas...även kallad Super Ninjas. Den öppnar med en fight mellan en massa olika personer, som går 1 vs 1, typ som Mortal Kombat. Det visar sig vara 2 rival-skolor som testar deras makt. (fick googla för att fatta detta). En grym samurai kliver fram i ringen....med en 9-årings mesiga röst. Men han är inte så bra, blir deppig och tar självmord. Sedan fortsätter scenen med ännu en fight osv. Hela skol-rival festen avslutas när en av ledarna blir allvarligt sjuk i ett virus eller något. Men han ser mest bara lat ut i mina ögon, då han ser friskare ut än någon på denna jord. Men eftersom alla är rädda att rival-skolan ska slå till och förinta denna mästaren, så läggs hela byn i beredskap mot eventuell strid. 
 
We have the power to...SWIM!
 
Har jag nämnt en huvudroll ännu? Nej, för jag fattade inte vem som ledde storyn! Det verkade bara vara random dudes i vita kläder, men jag fattade inte vem som skulle leda storyn. Men här så blir en random dude troligtvis huvudrollen. För ingen annan ville ha den, I guess. Jag fattar verkligen ingenting av den här filmen!
 
Maybe it's Maybelline? Nä, fan det är ju nagellack!
 
Men fighterna är unika. Titeln innebär att det finns klaner med super ninjas. Baserade på 5 element. Guld-klanen skjuter spjut ur deras sköldar. Eld-klanen använder rött tomtebloss. Jord-klanen gömmer sig i mark och träd. Vind....minns jag inte! Vatten-ninjas är dom bästa! Dom har rodd-båtar....fan vad vatten-element suger. Looking at you, Aquaman!
 
Five Element Ninjas har sin stora fanclub och många ser den som en av ninja-genrens bästa. Vår amerikanska vän, Brad, älskar filmen. Vilket jag inte är överaskad över. Striderna är ju fantastiska. Men jag var så förvirrad att jag inte orkade se klart filmen. Man måste dock uppskatta att ninjas är så tysta i filmen att allt ljud stängs av i bakgrunden!
 
1 av 5 guldkameror
 
Robin