1

Fatal Attraction

Är allt från 80-talet bra? Inte alltid.
 
 
Dan Gallagher är en viktig affärsman som gör affärer åt viktiga affärsmän. I svarta kostymer. Mer specifikt så är han en bok-redaktör. En advokat, som är på tillfälligt uppdrag på hans firma anländer. Och advokaten, Alex, tycker Dan är het. Dan har familj och barn, men då dom inte är i staden under dagen så går han med på rajtan to the tajtan. I hopp om att det bara blir en en-gångs procedur. Men Alex ringer tillbaka och börjar trakasera han och hans familj. Dan börjar bli rädd för sitt egna liv och tror Alex kan begå fasansfulla brott för sin egna glädjes skull.
 
Douglas och Glen Close medverkar.
 
Regissören är Adrian Lyne. Snubben bakom Flashdance och Jacobs Ladder. Jag har bara sett Jacobs Ladder och tycker den är smått genial ibland. Farlig Förbindelse är en 80-tals thriller som inte räcker till. Jämför man med den senare mörka, erotiska thrillern med Michael Douglas, Basic Instinct, så är detta en jävla c-film i jämförelse. 
 
Skådisarna är okej, men det finns inget av det lilla extra som ger filmen något en "made for TV-film" inte kunnat ge. Visst, Dan attackerar Alex i en scen i hennes lägenhet. Men utöver det tycker jag att det inte finns något spännande förutom en kvinna och hennes sjuka och ohälsosamma begär mot en man som behadlat sin familj och Alex som skit. 
 
 
De sista 20 minutrarna blir okej. Men ärligt talat är filmen fortfarande tråkig att glo på. Man får det man får och det hjälper inte alls.
 
1 av 5 guldkameror.
 
Robin
 
 

Skit med. Den filmen har jag tänkt köpa och se i all evighet men det har aldrig blivit av, och nu kommer det definitivt inte hända.... Vilket iofs är bra, jag behöver spara mina stålar.

Svar: Ja, jag tyckte den var tråkig som fan i alla fall.
FilmFett