0

Leprechaun Origins

 
En sexig kvinna i skogen jagas av något som låter som ett vilt djur, alltså inte en pyssling, spoiler alert, det är filmens monster som måste ha deevolvats genom överföringen till reboot och mördas, varför? ingen vet och hon nämns sällan igen och såklart klipper vi direkt till ett nytt pack klichér urgh um jag menar karaktärer som försöker sitt bästa men är lika lättglömda som vad du åt till middag den 23 Juni år 1998. Detta pack som jag redan hatar hamnar i Irland och får skust av en farmare som vägrar köra dem hela vägen fram till deras destination, varför? OCH VARFÖR berättar inte farmaren för dem varför han inte vill åka dit?? Hela filmen är en mening från att slut på 5 minuter, allt är ditt fel Farmar jävel, inte bara har du 4 ungdomars blod på dina händer. Snabbt ser vi alla filmens fel, det är en klichéfylld story och handling, ta en nya början av Fredag den 13nde då alla i byn varnar om monstret i skogen, fast mycket mer utdragen och visar inga tecken på att ge tittaren något nytt. Snabbspolat till då våran grupp hittar guld, guld hela byn letat efter men detta väcker en argsint järv eller nått för en Leprechaun är det inte och alla dör nästan förutom den snyggaste men minst slampiga. jag hatar den här filmen,
Fult smink med, filmen gör absolut 0 rätt.
Det kommer vara en mörk natt i helvetet innan jag anser att Leprechaun Origins lika så Hellraiser Revulasions är de avslutande delarna i respektive serie, fan till och med dagens orginal val av film, A Very Unlucky Leprechaun med Warwick Davis i huvudrollen och Roger Corman som står för räkningarna är en bättre uppföljare! Den det är mest synd om är filmens så kallade stjärna Dylan Postl även känd som dvärgwrestlingstjärnan Honswoggle som inte får en chans att skina utan är dömd att krypa runt på alla 4 som ett djur och det är här filmen blir den värsta skiten jag någonsin sett, filmens Leprechaun är inte ens en pyssling, det är ett vilt djur, mer likt en grävling än en pyssling. Att filmens huvudkaraktärer och effekter är piss säger sig själv, till skillnad från Leprechaun 4 in space som innan 2014 var sämst i serien så har denna film verkligen inget det minsta positivt att nämnas (I Leprechaun 4 fanns Guy Sinner som en av filmens skurkar) och det är riktigt RIKTIGT dåligt när man kan säga "ja..Det är ju bättre än Origins ialla fall" om 4an. "Traditionell skräck" går filmen tydligen efter, ja det märks för traditionen har blivit en kliché som stampas sönder i den här filmen och lägger inte det minsta krut på att utveckla verken story, karaktär eller tempo sålänge filmens huvudtjej går i tajta byxor. Jag hatar den här filmen, den är sämst i hela serien och det säger något, ska jag vända hela reviewn som jag ibland gör och endast avsluta med de få positiva ting man kan säga?....jag önskar verkligen jag kunde. Leprechaun Orgins är en film som ska undvikas som pesten, gillar du resten av serien som trots sina dåliga delar är en underhållande och oftast so good it's bad så lär du avsky denna, Leprechaun Origins får minus poäng men då jag av vana redan vet att vissa läsare kommer säga " hurr, fick leprechaun origins verkligen 10/5 av dig?" och jag svarar såklart nej, det står minus 10 av 5, så jag ger orgins 0/5 Guldkameror men oh vad jag hade velat ge den minus poäng. Den får Roberto Benginis Pinocchio och Spice World framstå som sevärda, åt helvete med den här tråkiga skiten.
 
En Ångerfylld Markus