0

Chinese Zodiac

En gång i tiden så var Jackie Chan min hjälte. Men när han gjorde Tuxedo så falnade mitt intresse och runt denna tiden tyckte jag han gjorde skräp. För några månader sedan dök jag ner i kviksanden som jag trodde skulle bli min död....jag köpte Chinese Zodiak. Med en klump i halsen hoppades jag att den inte skulle suga dalhäst.
 
Vaddå One man? Det är ju fan ett helt gäng hjältar i filmen!
 
Agent/tjuven J.C jobbar för att hitta rika artifakter med sina kollegor. Typ som Indiana Jones fast lite mer egoistisk då J.C bara vill bli rik. Med hjälp av många maniker och olika taktiker så är han och hans crew mästare på sitt jobb. Men snart får dom höra om de legendariska Chinese Zodiak. 12 huvuden som stals från ett palats för hundra år sedan och aldrig hittades. Nu har J.C och hans crew ett nytt mål, att få tag på föremålen innan de försvinner igen för alltid!
 
 
 
Storyn är lite komplicerad, men detta är det bästa sättet jag kunde beskriva den på. Jag tycker inte om filmer som öppnas med berättarröst eller introtext och ska förklara avancerade saker. Eller man kan väl säga att jag inte var beredd på det! Men trots detta så är filmen en härlig upplevelse. Tempot är nästan maxat och vi får actionscener som sticker ut. Pirater som rånar tjuvar på dess ägor, gamla skepp med hundraåriga fällor, en jättekänd rollerblades scen som kan vara Jackie Chans sista stunt-scen. Plus ett rysligt hopp ovanför en levande vulkan!
 
En sjukt galen stunt-scen.
 
Synd bara att filmen hade ett tråkigt sopopera-slut som passar in lika mycket som en fisk i en perkulator. (Dom som fattar den referensen förstår nog det unika temat som FilmFett snart kommer ha...)
 
3 av 5 guldkameror.
 
Robin