0

Alundra 2: A New Legend Begins

Alundra 2 är uppföljaren till det mer populära spelet Alundra till Ps1. Jag spelade inte mycket av första spelet då jag aldrig kom in i det. Tyckte att 2D grafiken inte drog in mig heller. Men i denna uppföljare, som bara är uppföljare i namnet, får vi ett helt annat äventyr.
 
 
Varuna är ett kungadömme som hemsöks av onda varelser, som alla kontrolleras av den mäktiga magikern Mephisto. Den tystlåtna krigaren Flint är trött på magikern och gör allt han kan för att kriga mot Mephisto, bland annat i introt, då han infiltrerar en flygande dödsmaskin i vad som kan vara den häftigaste första bana jag sett. Men Flint får problem med tre pirater och skeppet kraschar. Nu har Flint vaknat upp på en okänd strand och måste ta steg för steg för att hitta Mephisto. Men det finns många fiender och fällor under hans resa!
 
 
Alundra 2 är ett varierat spel med många underhållande sektioner. Vi har bossfighter, mycket pussel som får dig att riva av ditt ansikte av frustration. Vi har dart-spel som jag spenderat alltför mycket tid på. Och grymt roliga karaktärer, drakar, häftig musik och spännande superattacker.
 
 
Blandar man fantasy med steampunk kan man få ett bra resultat. De flesta RPG spelen idag är så seriösa. Det vore kul med lite humor ibland. Vilket man garanterat fört genom i Alundra 2! Tyvärr jämfördes spelet med Alundra, vilket gav negativa responser. Men jag älskar det här spelet!
 
4 av 5 guldkameror.
 
Robin