0

Savage Streets

Jag gillar filmer med coola brudar och vill självklart se fler såna. Så har ni bra tips, släng det över mig, så som jag slänger sopor över Markus! Så hoppa på motorcyklen, ladda era vapen och gör er redo för en hämndfilm vid namn...Savage Streets!
 
I WILL KILL YOU!.....in the end of the movie....
 
Brenda är en skyddande syster över sin älskade, dövstumma lillasyster Heather. Brenda råkar även vara skolans värsting, medlem i ett coolt gäng med tjejer och hon är rektorns fiende. Men Brenda får arga känslor när det hemska killgänget på skolan, Scars, våldtagit hennes syster. Brenda vet ju inte om att det är Scars ännu, men hon har redan en hatbild över ledaren, den hemska och sviniga Jake.
 
 
Rektors spelas av polisen i Killer Clowns from Outer Space, som även var borgmästare i Dirty Harry, legendaren John Vernon! Och Linda Blair från Excorsisten är såklart vår huvudroll: Brenda! Vad tycker jag om filmen då? Jo, hämndfilmer brukar ju spara på det roliga till sist. Men denna filmen sparar nästan på allt till slutet. Och då tycker man ju finalen bör vara rätt cool. Men här är den lika imponerande som en pinne i ansiktet. Visst, det kan riva och blöda lite, men det går över rätt snabbt.
 
 
 
Jag för tankarna direkt till The Wraith, som hade mycket lovande material och mycket kaxigt snack. Men sjukt tråkigt utförande. Det finns inte mycket mer att säga. Filmen är mest utfyllnad för något som inte finns!
 
2 av 5 guldkameror.
 
Robin