0

Artic Blue

Artic Blue följde med som ytterligare en film i ett dubbel-pack jag köpte. Den andra var Wanted: Dead or Alive. Båda rullarna med Rutger Hauer och....tja, båda är väl okej. Men jag gillar Wanted lite mer.
 
 
Ben Corbett är en pälsjägare och rätt rutten. Han åker hem för att träffa sin bror i ett litet samhälle ute i vildmarken i Alaska....tror jag. Eric Desmond är en ekoligisk kille som jobbar för att bevara naturen och stoppa pälstjuvarna. Han har en fru som inte gillar småstads livet och det är lite trubbel i kärlekslivet. Eric tar fast Ben och sätter honom i finkan för tjuvskytte. Men detta gillas inte av Bens bror som lovar brutal hämnd. Eric måste dra med Ben till en större stad, men deras helikopter störtar och nu måste dom överleva vildmarken.
 
 
Rutger Hauer är obehaglig som vanligt. Inte psykopatisk, men bara sjukt instabil. Troligtvis en störning, då han ser allt och alla som vilda djur och han är deras flockledare. Rutger var även med-producent för filmen, men jag vet inte hur mycket makt han hade.
 
 
Och hur är filmen? Jo, den är väl helt okej. Lite väl vanlig för min smak. Jag förstår vad dom vill göra och resultatet är som en billigare och svagare variant av Jägarna. Jag ska även säga att jag var tvungen att se den med dansk text....så nu vet ni om jag sammanfattar filmen svagt.
 
2 av 5 guldkameror. Lite ljummen för mig.
 
Robin