0

The Hard Way

Nick Lang är en skådis som alla älskar, men han är trött på samma skit och vill göra något mer rått. Av någon anledning paras han ihop med snuten Moss, en svärande jävel med kort stubin. Båda jobbar tillsammans för att ta fast skurken Party Crasher, en seriemördare av brutal natur. Men att sammarbeta är fan inte lätt!
 
"I DON'T WANT YOU INSIDE MY SKIN, YOU UNDERSTAND? It's private! What's in there belongs to me!"
 
Duon mellan Michael J Fox och James Woods är enastående. Woods är ju alltid Woods och att se Fox vara en naiv skådis i kontrast är jävligt kul faktiskt. Nästan lite för kul? Humorn finns där och den fungerar ett tag, men när vi som tittare inser att den bara kör samma race och aldrig utvecklas? Ja, då blir det vad det blir. Kul för stunden. Actionscenerna är tråkiga, nästan obefinitliga och ersätts bara med skratt. En buddy-cop komedi på detta sättet erbjuder inget för mig som tittare.
 
 
Stephen Lang är en bra skådis, men rollen som Party Crasher är rätt värdelös. Så han går från fest till fest och slaktar människor? Varför kunde han inte heta Jack the Ripper 2 eller något? 
 
 
Tarresblogg fick filmen gratis av mig, då jag var missnöjd. Och om jag inte minns helt åt helvete, så gillar han faktiskt den. Jag då? Nä, jag behövde mer. 
 
2 av 5 guldkameror.
 
Robin