0

Narcopolis

Vi befinner oss i framtiden, London, där polisen och f.d narkomanen Frank hittat ett lik. Han misstänker att det sönderbrända liket använt en ny typ av drog. Företaget som har egenrätt på narkoman-samhället, Ambro Corporation, försöker dölja likets mystiska hemlighet, men Frank, som inte litar på någon, ger sig inte förrens fallet är löst. Då träffar han en kvinna, utan identifikation. Vad har hon med liket att göra? Och vad har Ambro med liket att göra? När han Jonathan Pierce sin mindre bi-roll? Och vad fan har filmens handling att göra med framtiden, som filmen öppnades med?
 
Blip,blop, blip, blip!
 
Narcopolis är en intressant genomförd, billigare sci-fi thriller. Effekterna fungerar fint för dess budget och miljön och filtret över filmen känns Blade Runner aktigt. Det märks att man kämpat hårt med filmen och det ska samtliga ha cred för! Men håller det, som flickan sa om kondomen jag aldrig fick användning för i helgen?
 
Yippie-Kay-Ey, Mother Future!
 
Jo, allt känns aldrig så dåligt ändå. Jag är intresserad en ganska bra bit in i filmen, men tyvärr känner jag att den tappar något halvvägs. Den försöker med en plot-twist som faktiskt är rätt intressant, men på något sätt bryter mot sin egna "regel". Okej, ingen regel. Men tänk en krigsfilm som slutar med att aliens kommer? Då förstår ni nog hur out of place det känns. Förstör det filmen? Nej, inte riktigt. Men vad kan jag säga? Jag har sett alldeles för många filmer och denna var tyvärr inte så minnesvärd.
 
2 av 5 guldkameror.
 
Robin