0

Katy Caterpillar

Katy är en larv, läste du ens titeln? Hon bor i ett gammalt träd tillsammans med 3 syskon, de är föräldralösa och spenderar dagen att dega på en gren. Katy gillar att upptäcka och lämnar oftast trädets säkra boning. En dag när hon är nere på marken en gång så märker hon att något blinkar och hon går genast dit trots hennes systrars protest. Det visar sig vara en glasflaska som fångat hennes uppmärksamhet, en flaska som kommer väl till användning som ett gömställe då hon attackeras av 2 kråkor. Hon räddas av moder natur som skrämmer iväg kråkorna och berättar sedan att hon inte kommer vara en larv hela livet utan att hon snart kommer bli något större än tjock larv. Katy ger sig ut för att uppleva världen och själv se möjligheterna. Den första varelse hon möter är en spindel med tuttar (den meningen blev skriven och kommer gå till världshistorien) men då Katy får reda på att spindelns fina nät använda för att fånga andra insekter så springer hon iväg och hamnar i en koloni för kameleonter.Katy får kicken från kolonin då hon inte kan ändra färg och hanmar öga mot öga med ett arbetarbi och hamnar senare i bidrottningens kupa. Kommer Katy att bli ett bi? Kommer moder natur ge henne rätt medelande för att bli den hon är menad att bli? Vad kommer Katy utvecklas till?
 
Sticka på Katey! Sticka en bättre film tack!

Filmen är så jääääävla tråkig, det roligaste med filmen är att en av filmens producenter eller något heter Nachos i förnamn. Filmen är en mexikansk produktion och heter egentligen Katy La Oruga och är en popstjärna i mexiko, typ som Crazy Frog fast inte lika minnesvärd och det märks då filmen är en musikal....utan några bra musik nummer. Filmens handling går ut på att Katy går runt, möter någon, pratar jävligt länge, ibland så sjunger hon tills då hon antingen blir bortfösad, flyr eller bara går vidare till nästa varelse...och så är hela filmen, från början till slut. Jag ser såklart filmen på engelsk dubbning då den mexikanska spanska versionen inte finns inom mitt räckhåll, denna är dock en film jag velat recensera ett bra tag då den här filmen och jag har en historia då denna var den film jag satt å glodde på tv en gång när jag var ca 12 och det var sista gången jag såg min gammel mormor i livet, så ...ja...sötsur film på en personlig nivå, men minns redan då att filmen var rätt jävla tråkig, något som jag fortfarande håller vid. Hade Katys möten varit underhållande hade det varit en annan femma men vad vi får är karaktär på karaktär med usla skämt, usla historier, usla sånger till medioker animation . Visst det är en barnfilm men jag tycker endå filmens klimax, då Katy bestämmer sig för att vara en flygande blomma .... så man får välja vad man ska bli efter puppa stadiet... visst jag hajjar att det är ett medelandet är att man kan bli den man vill bli när man växer upp men ...endå.....det är ett dumt koncept. Katy Caterpiller är en tråkig rulle helt enkelt, kul för de allra minsta men på filmfett får den endast 1.5/5 Guldkameror.
Markus