2

John Carpenter i Malmö!

Då har både jag, Markus samt Pappa Älskar Film sett legendaren JOHN CARPENTER uppträda LIVE i MALMÖ! Det ser kanske ut som att CAPSMASTER är i farten, men ärligt talat så kan inte ord ens beskriva upplevelsen att se mannen, myten, legenden uppträda framför en fullsatt publik som alla har en sak gemensamt: vi älskar kultfilm.
 
Tillsammans med ett vasst gäng av grymt välförberedda bandmedlemmar så genomfördes det ett tight schema på 1 och en halvtimmes musik, med små mellanspel och mindre kommentarer. John spelade musik från The Thing (som Ennio Morricone framförde i orginalet), Big Trouble in Little China, They Live, The Fog och i stort sett alla hans filmer, självklart med Halloween. Men han lyckades även klämma in några av hans låtar från Lost Themes-albumen, som både Markus och jag köpte (kunde bara köpa del 2).
 
 
Det syntes att John älskade uppmärksamheten, då han flörtade med publiken och kände vår kärlek. För vi i publikhavet blev en enda organism av kärlek och värme. Alla dedikerade åt hans extremt mäktiga genomförande.
 
 (Markus köpte även the Lost Themes 2 men glömde att ha med den i bild, bra jobbat Markus, bra jobbat)
 
Visiten i Malmö inluderade även filmköp från båda Markus och jag, samt från Pappa Älskar Film.
 
 
Dessa två dagarna var något bland det vackraste i hela mitt liv. 5 av 5 guldkameror.
 
Robin

Jag var också där! Otroligt bra konsert, helt klart värt pengarna =)

Svar: Absolut! Helt magiskt!
FilmFett

2 Pappan:

Finns bara en låttitel som kan beskriva våra känslor efter kvällen:

https://www.youtube.com/watch?v=C2ToDJDsNu0