1

Black Eagle

Pappa älskar film har en stark kärlek till Sho Kasugi. Jag visste inte ens om att det var han som var samurajen i Blind Fury! Denna filmen lär dock inte vara lika imponerande...
 
 
Ett flygplan har störtat utanför Malta och dess viktiga militärutrustning får INTE hamna i fel händer. Så USA skickar ut en expert. Men experten verkar inte vara så bra så dom skickar ut den legendariska agenten Ken (Kasugi). Och av någon anledning så skickar dom en präst också? Ryssarna får veta om planets värdefulla gods och skuggar Ken för att ta reda på vart planet har störtat. Den farligaste av ryssarna är Andrei (Van Damme). Kommer vi få se Sho och Damme slåss i finalen? Oh, ja!
 
Tickle-attack!
 
De första tio minutrarna har de konstigaste klippen jag sett. Eftersom man inte kunde visa hur planet störtade så får vi höra svarta lådan rapportera händelsen med krashen medans en bil kör långsamt genom gator och torg, som om föraren vore 80 år gammal. Jag var helt förvirrad tills jag fattade att det var en svart låda som snackade! Trodde det var en konstig radiokanal eller något. Men detta är inte det enda problemet. Det finns korta, konstiga klippbilder som är svåra att fatta i sammanhanget. Korta 3 sekundersklipp på poliser som intervjuar någon på ett risfält.
 
 
Efter denna förvirrande halvtimmen så får vi se Ken vandra runt med sina två söner och deras barnvakt. Ken har på sig glasögon för att passa in, lite som Clark Kent! Jag älskar hur Ken ska vara en James Bond personlighet men vi får inte se något särskilt speciellt med honom. Visst, han sparkar röv ibland, men hur ska publiken veta att han är en "expert" när han inte introduceras ordentligt?
 
Det finns fina miljöer i Malta och filmens final mot Andrei är rätt vass. Annars rekomenderar jag den mest för lustiga skratt, kommentarer och påpekningar på saker som är fel.
 
2 av 5 guldkameror.
 
Robin
1 Pappan:

Pssssst, han heter Kosugi :) Tycker du var ganska givmild i din recension, men hoppas inte du blivit avskräckt från att se hans andra filmer, som är riktigt jävla underhållande!

Svar: Den är dålig, men jag har sett betydligt sämre filmer. Och jag fann den dåliga klippningen väldigt charmig. Ska kolla in hans andra filmer när jag får mina svettiga fingrar på dom.
FilmFett