0

Ant-Man

Scott Lang har spenderat en stor del av sitt liv som inbrottstjuv. Efter sitt liv i finkan beslutar han sig att bli en bättre pappa åt sin dotter, och bli hjälten hon alltid sett honom som. Men ingen vill ge honom jobb för sin erfarenhet, så han är redo för "sitt sista jobb", som självklart går åt helvete. Då blir han erbjuden ett jobb av en rik forskare, Hank Pym. Jobbet går ut på att stjäla tillbaka en formel från Pyms f.d partner, Darren Cross, som tänker använda formeln för sina egna syften. Med sin hjälp får Scott Lang en dräkt som kan få honom krympa i storlek.
Att övertyga tittaren om kraften att snacka med myror är inte lätt att göra.
I ärlighetens namn var jag grymt skeptisk. Men trots att Ant-Man är en tråkig superhjälte, så blir hans debut på den vita duken extremt spännande. Plus att man tar superhjältens krafter till en Mission Impossible film är ju genialt! Scott Langs personliga mål är ännu mer intressanta, då han överaskande nog är en av de mest förtåerliga superhjältar jag sett. Han vill bara bli god, som hans dotter tror han är.
Jag är avis på Michael Douglas åldrade perfekta face. Så vill jag se ut. Som Cononel Sanders.
Det mest enastående är den teknik som gjorde att Michael Douglas ser ut som 25 år i filmens första scen. Det är den bästa tekniska utveckling jag sett. Tillochmed ögonen ser humana ut, vilket är svårt att fånga i CGI. Att ens se Douglas i en superhjälte-film är grymt skönt, men Paul Rudd överaskade mest som Scott Lang. Lägg till en grym final och så har vi en grym Marvel-film.
Effekterna är f-cking amazng!
Enda negativa? Darren Cross var en överlöjlig skurk. Och Scott Langs polare har inga riktiga personligheter, förutom att dom är roliga.
 
4 av 5 guldkameror. En av de bästa Marvel-filmer jag sett. Och jag är ändå en skeptiker.
 
Robin