0

1000 inlägg: Sagan om FilmFett!

Det är en historisk dag. Presidenter talar till nationer om FilmFett, Sveriges bästa filmblogg (ni andra kan suga en dammsugare!). Anledningen? Idag firar vi inlägg nummer 1000! En specialare kommer inte komma förrens inlägg 1500. Men DENNA dagen till ära presenteras en liten saga. Sagan om FilmFett (eller Filmfett, beroende på hur du själv vill stava).
FilmFett finns på Facebook: https://www.facebook.com/filmfett/
2012. Inte filmen, utan årtalet. Joel, en av mina närmaste gymnasievänner, hade flyttat till en ny ort och påbörjat en utbildning. Inte visste jag att Joel skaffat bekantskap med Markus, en skön, humoristisk, snabbkäftad snubbe som får Eddie Murphy att blekna (kanske för att Markus inte är mörk, duh). Joel kom på idén att jag och Joel borde starta en blogg på nätet. Frågar du Joel säger han säkert att han kom på namnet...men eftersom jag skriver inlägget var det jag som kom på namnet: FilmFett.
 
Bloggen tog sin start! Visst, den såg lika spännande ut som ett väntrum innan man går till tandläkaren (kudos till Markus som kom på liknelsen) och var säkert lika underhållande som en borrmaskin. Efter en eller två inlägg sa vi båda "fuck it" och drog in Markus i bloggen. Nu började FilmFett få färg! Visst, bloggen såg hemsk ut, men Markus började visa mer och mer av sin udda filmsmak och hans humoristiska inlägg lade sina spår. Därefter har jag, Markus och Joel träffats vid många tillfällen och vår vänskap är fascinerande...och lite destruktiv.
Filmfett skaparna har fortfarande en stark vänskap, trots att Joels inlägg lyser med sin frånvaro.
Sedan....försvann Joel! Som ett spöke lade han av med skrivandet. Fast jag och Markus brann för detta! Spelade ingen roll om någon läste eller inte. För FilmFett var och är vårat barn! Vi fick hjälp av Jonas och Robin Möller ett tag, två vänner vi båda känner. men dom försvann som en fis i rymden. Fuck it! Vi fortsatte och så dök Joel upp igen....och försvann igen! Fuck it! Markus och jag har hållit på länge. Och vi tänker inte lägga av ännu på ett bra tag!
Till och med Walter läser vår blogg....trots att han inte kan svenska.
Endast på Filmfett kan ni se när Markus har en intervju med grundaren av razzie-awards: https://www.youtube.com/watch?v=5z7mAG0fYSQ
Men ni kan också läsa om många filmer! Som när jag försökte mig på Sex and The City filmerna, eller gömda guldkorn som Night at The Golden Eagle.
 
Kom ihåg....FilmFett LIVES!
 
Robin