0

Prom Night

Ah...the 80s. Den enda kärleken i mitt liv! Och eftersom detta är Alla Hjärtans Dag och jag är en jävel på dansgolvet med mina vassa moves, så är det dags för Prom Night! För under balkvällen är det kärlek i luften, vilket Markus inte kan intyga, då han var vaktmästare på min bal och fick gråta ur alla öppningar när han såg min fame.
Fyfan för långa, ostiga dansmoves som drar ut filmen.
Några ungar leker någon udda form av kurragömma i en nerlagd skola. Hoppas den är lerlagd, för det ser förjävla risigt ut för att vara öppen för allmänheten. Alla retas med en av ungarna, Robin (no relation), som råkar falla baklänges genom en glasruta. Woops! Alla ungar beslutar sig att hålla tyst om hela händelsen, tillochmed Robins syrra, Kim. 6 år senare är Kim numera Jamie Lee Curtis och hon och hennes bror ska gå på skolans baldans. Men självklart är någon ute efter hämnd och dödar alla vännerna en efter en.
The whitest kids you known, been reviewed by the whitest reviewer ever.
Det lustigaste är nog att se Leslie Nelson spela Kims pappa, samt skolans rektor. Han är mer fyrkantig än ett träbord och dansar som en pinsam pappa på balen. Filmen börjar snyggt med häftiga klippningar som påminner om en giallo. Särskilt telefonhoten som vår skurk utför. Dessutom är mördaren alltid en bra gåta, då vi tittare alltid undrar vem han är och ala är potentiella mördare avolika anledningar.
Fan vad...kort yxskaft...?
Men, fan vad alla skådisar är lika! Detta är nog den vitaste jävla filmen någonsin! Kims bror är sjukt likt sin pojkvänn, vilket fick mig att tro på incest innan jag fattade att det var olika roller. Och alla karaktärer är enkla att glömma bort. Filmen är drygare än 10-åringar på youtube, men levererar i sin final. Dock, inte mycket att ha. Tvåan, som kommer senare på filmfett, är dock badass!
 
2 av 5 guldkameror.
 
Robin
 
Final words: Ha en fin Alla Hjärtans Dag, era nördar! Nu ska jag gå och onanera....(can't unsay that, can I?)