0

How to make a Monster

Creature Feature! Nej, vi snackar inte dokumentären om Markus blå-gula utväxt på ryggen. Vi snackar om subgenren inom skräck/thriller/action-genren.
Hardcore är...eh....hardcore!
Tv-spelet Evilution (fyfan vilket namn) ska göras till det bästa spelet någonsin. Tre programerare får i uppdrag att utföra spelet. Hardcore, en storvuxen barbar som suttit i finkan, Sal, ett egoistiskt geni samt Bug, en finnig nörd har alla uppgiften att göra detta saftiga spel ännu bättre! Den mysiga och trevliga Julia är deras praktikant och hjälper till med deras mål att skapa den ultimata fienden. På något skumt sätt lyckas Sal ladda ner alla världens skurkars tankesätt och placera dom i fiendens hjärna. Detta + en storm får varelsen att bli sann och börja hota hela byggnaden. En kamp om överlevnad tar sin början!
WTF? Ska detta vara monstret? Okay, I guess...
Storyn är hemskt dålig och ibland vill jag kväva mig själv med en skämskudde. Men ge mig kalsongryck och kalla mig Millhouse! För karaktärerna gör hela filmen enastående! Hardcore är den bästa grymma rollfiguren jag sett på länge och Tyler Mane har grymt roligt med sin karaktär. Han tar med sig en väska full med sjuka vapen till kontoret och ingen fattar vad han ens gör där. Monstret är fult som stryk, men gör ett häftigt intryck med svärdfighter och rå styrka. Slänger man in Julia Stern från Heavy Metal 2000 + hennes bröst så är upplevelsen ett faktum.
 
3 av 5 guldkameror.
 
Robin