0

Tombstone

Kurt Russell i fet mustasch, Val Kilmer i liten mustasch och Sam Elliot i fet mustasch. Alla medverkar i filmen Tombstone.
 
 
 
Wyatt Earp och hans bröder Virgil och Morgan bosätter sig i samhället Tombstone i vilda västerns USA. Dessa legendariska revolvermänn har levt genom mycket strider och vill nu slå sig till ro. Men de onda gänget "The Cowboys" står som ett hot över staden och Wyatt och hans bröder tvingas ta en strid för det lilla samhället.
 
 
 
Jag kan jävligt lite om vilda western, men antagligen är detta baserat på ett riktigt slag i staden Tombstone. Att man fångat detta på film är inte helt oförståerligt, men trots detta saknas det något. Wyatt har en fru och en romans vid sidan av med en annan kvinna. Fast detta leder till lika lite som att vattna ett hav. Doc Halloway är en skitigare karaktär och att se Kilmer spela en sluskig herre är ganska intressant. Michael Beihn som cowboy-herren Ringo är också kul att se, då han är en intressant rival till Doc Halloway.
 
 
 
Trots coola shootouts, så känns filmen för moraliserad. Jag vet inte hur Wyatt Earp var, men jag kan inte tänka mig honom som en felfri typ. Kurt gör ett bra jobb, särskilt då han vrålar ut "NO!" i slow-motion, men filmen faller inte för mig. Som jag sa i en tidigare recension så är det som en smutsig spegel med en jävligt fin ram. Dåligt innehåll, men kul med a-list-actors som fyller tomheten.
 
2 av 5 guldkameror.
 
Robin