0

Jurassic World (Anderssons åsikter)

Detta är ingen recension. Jag vill inte sätta betyg eller diskutera för mycket om handlingen. Varför?
Jo, Markus kommer göra en recension senare. Med djup respekt för Markus (och de straff han kommer
ge mig för att jag snackar om filmen) så ger jag en så enkel analys som möjligt.
Jag gillar inte filmen. En logisk film behöver inte vara vetenskapligt korrekt. Men att jag ska kunna bli
övertalad om det som händer i filmen ska kunna anses som en äkta fara så måste jag känna något
i karaktärerna och logiken. Men slänger man in en krystad kärleksrelation, karakärer som vi aldrig kommer
att minnas, förutom eventuellt skådespelarnas namn samt digitala effekter som känns som vilken film som
helst. Ja, då saknar filmen sin charm.
Militären får en sidohistoria som bidrar till konflikter i tredje akten. Men militärens involvering i att träna
dessa dinosaurier i krig, känns oerhört löjligt. Filmen har väldigt få bra scener. Så få att jag satt och tänkte
på annat. Ett tag ville jag nästan lämna biografen. Filmen känns för lång och slutet var helt superlöjligt
och dåligt. Har ni sett trailern har ni sett en bättre, kortare variant av filmen.
 
Hade detta varit en recension så hade den fått ett bottennapp. Men nu är det bara åsikter.
Recensionen får Markus fixa.
 
Robin Andersson