0

Blast

Albert Pyun är en filmmästare som gjort sådana klassiker såsom Captain America från 1990 och
Kickboxer 4. Fast han har även regisserat Cyborg med Jean-Claude Van Damme och det är en film
jag vill se. Och även om Captain America inte är mycket att ha så är den underhållande. Men den
kvaliteten hör inte till kvällens filmval.
Då Rutger agerar mest som Al gör i Die hard...så undrar jag vad fan har gör på omslaget!?
Aqua Center i Atlanta kommer användas som en träningslokal för OS-spelen och presidenten är påväg
till Aqua Center för att besöka de tränande damerna. Olyckligtvis hinner presidenten inte dit i tid, för
en terrorist-styrka anländer och håller alla som gisslan. Deras krav kan jag inte ens minnas, men jag tror
det hade något med en person som skulle släppas ur fängelse eller något sånt. Otur då, för att den forne
olympmästaren Jack Bryant råkar vara där. Med ett träben och en bra fysisk form sätter han käppar i
hjulen för skurkarna.
Vad sa du till mig innan? Jippy Kaj Hey, Mova Fakker? Vad fan betyder det?
Filmen är en självklar Die Hard-klon. Oftast behöver en klon av en bättre film inte vara dåligt. Kolla bara
2019: After The fall of new York, kontra Escape From New York. Båda är skitbra på sitt sätt. Men
Blast har inga explosioner. Inga intensiva fighter. Inga halvroliga one-liners och inget alls att erbjuda.
Jo, Rutger Hauer som terrorexperten Leo som snackar med vår hjälte via Walkie-Talkie. Men han räddar
inte denna sörjan från sitt öde.
Sorry om den dåliga bildkvaliteten, men den får duga. Ni kommer inte se filmen ändå hoppas jag.
Så fort filmen ska avbryta något som ska vara dramatiskt med en ny, dramatisk scen så kommer ett
störande flash-ljud, som om ett spöke gått förbi kameran. Hade vi kört ett dryckesspel med detta hade
vi alla varit döda för länge sedan. Men det hade varit en roligare, mer upp-piggande upplevelse än den
här skitkaka till film. Vid väldigt få tillfällen har jag aldrig brytt mig så lite om hur en film skulle sluta.
Varför kan inte Asylum komma och göra sånna här filmer istället? Deras skit är ju ändå bra skit.
 
1 av 5 guldkameror.
 
Robin Andersson