0

Filmfetts Årsavrundning- Sämsta film enligt Markus

Nu är 2015 snart slut och guldklimparna var jätte många, seriöst, detta har varit ett av de bästa bio åren för mig. Visst det startade jävligt segt men efter Kingsmen så var det bara uppför med storfilmer såsom Mad Max och Star Wars tills mer charmiga filmer såsom Shaun the Sheep till guldklimpar där man inte trodde man skulle hitta dem. Det fanns bara 1 film som verkligen inte var något att ha och detta blir lite fusk för att filmen i fråga kom ut 2014 men vi i grabbgänget såg den inte förrän 2015. Årets sämsta film och bioupplevelse  utav de filmer jag såg på bio i år är.......
 
 
 
 
 
 
Hobbit Femhäraslaget.
 
Joel kommer avrätta mig och förvara mitt uppstoppade huvud på väggen men ae, den här filmen var för dum, för överdriven, för utdragen och på tok för idiotisk för att inte vara årets sämsta. Från onödiga romanser, till dåliga skurkar, till psykiska sjukdomar som går över bara karaktären vill och mer osannolik action än i en hong kong rulle, det är ju dock så att en hong kong rulle gör sina moves själva istället för CGI-puppets som man kan få göra vad fan som helst. Hobbit serien var inte mycket att komma med till och börja med men denna jävla blaska är ansvarig för mer "dude wtf they really did that?" moments än någon film under de senaste 5 åren. Visst Martin Freeman som Bilbo är acceptabel men hans karaktär ljuger sig till fred och gör det omöjliga konstant och nästan frånvarar helt från slutfighten, fan vi ser Killi och Filli mer och de är ju fucking värdelösa. Hobbit Femhäraslaget får 0.5/5 utav mig, Joel får ge sin jävla review någon gång men ta mitt ord på att han är helt förblindad av Jacksons tidigare stordåd för att märka att filmen är ren skit. Peter Jackson har nått en låg punkt men jag ser fram emot hans nästa projekt vilket i en perfekt värld blir Bad Taste 2, världen måste få se den Jackson, giv oss den.