0

Extramarital

Ibland är det kul att lära sig nya begrepp. Länge trodde jag att denna film  stavade fel.
Ska inte filmen heta Extramaterial? Nja, Extramarital står för någon form av otrohets-sex affär.
Typ.
 
Elizabeth försöker lyckas som journalist, men det är en mans värld och inte lätt att lyckas.
När hon får ett nytt jobb i San Frasisco så blir hon god vänn med Ann. Den mystiska Ann förklarar
snart att hon ska åka och träffa den person hon är otrogen med. Elizabeth anländer till jobbet
och träffar den kyliga chefen Griffin, som är hårdare än en Nokia telefon. För att behålla jobbet
börjar Elizabeth fullfölja historien om Ann, men Ann mördas mystiskt under en sex-akt.
Vem fan är det som snor en dator men låter mig behålla det här skitna tangentbordet?
Detta är en klassisk b-film. Menyn till filmen är samma som i skräprullen My Uncle The Alien
och den vill helt enkelt inte fungera då den hänger sig i tid och otid. Efter mycket meck rullar
filmen dock igång.
 
Hur jävla svårt kan det vara att få svensk text att följa dialogen och inte hoppa runt som en åsna?
Tajmningen är fan fasanfullt fel! Men om ni köpte filmen i ett pack av 8 filmer för 99 spänn
(nu gör jag reklam för lokalbutiken Backlist) så går det hem hela vägen.
Ursäkta, mister? Har du sett min lilla, lilla hundvalp?
Men filmen som helhet är en intressant erotisk film-noir thriller i b-förpackning. Skådespelet
fungerar och Jeff Fahey (som jag kommer återbesöka när jag påbörjar mitt Cyberpunk-tema)
är en redig karl i form av Griffin. Seriöst, hur länge har han bott i ett kylskåp för att bli kallare
än mister Freeze? Extramarital är lite vågad då Elizabeth runkar när hon hör ett par ha sex i andra
rummet. Det är rätt gött att se modiga b-filmer. Och man undrar konstant vem mördaren är, då
en skådespelare med alkohol-problem och sexuella lustar kan vara väldigt instabil.
 
3 av 5 guldkameror.
 
Robin